diumenge, 29 d’abril del 2012

Escola d'hivern, última sessió

Per finalitzar l'Escola d'Hivern d'aquest curs hem tingut el plaer d'escoltar a dos grans companys del MRP, Joan Traver i Hermini Segarra. En els moments que estem vivint a l'escola ens han plantejat aquesta pregunta: "Escola pública valenciana, plurilingüe i de qualitat... per a què?"
Els que els hem escoltat ja sabem per a què.

"Cal pensar en l'escola que volem però en els nous paràmetres. La situació ha canviat" 

"Mestres i alumnes hem de poder contestar a la pregunta: Per quin motiu anem a l'escola?" 

"L'educació no és només cosa de mestres i alumnes. Ha d'estar inclosa al territori i ara no ho és" 

"Els aprenentatges han de ser finestres que s'obren per repensar el que sabem" 

"L'aprenentatge que naix, creix i mor entre les quatre parets d l'aula té propera data de caducitat" 

"Aprendre i fer activitats no significa el mateix" 

"Les parets de l'aula han de ser poroses i la veu del docent no és hegemònica. Així els recursos es multipliquen" 

 "Cal pensar en qui podem fer xarxa per a que l'escola pase d'inclusiva a inclosa al territori" 
"Cal repensar la professionalitat dels docents. Cal repreguntar-nos: per què volem ser mestres?" 

 "No ensenyem a dubtar i cal fer-ho" 

"Cada vegada que aprenem, canviem i fem canviar a qui tenim al costat perquè vivim en xarxa" 

"Ens va la vida i la alegria en aprendre" 

"Vitalista no és el que ha viscut molt sinó qui vol viure més.Les experiències són les que donen possibilitats" 

"Pontífex és qui pontifica o qui construeix ponts. Quina de les dos volem ser els mestres?" ‎

"La diferència entre la participativa i la representativa és que per a la primera, la democràcia és un dret, no un servei" 

"Democràcia no és votar sense més. Cal raonar les postures i buscar un consens" 

"L'escola ha de crear criteri a través de la participació real, foment de l'esperit crític i la solidaritat i cooperativisme"